咨詢預約
香港電話

+852 46533341

郵箱電話

nearhk@outlook.com

香港電話

Wechat

Whatsapp

廣東話免費咨詢預約

您即將撥打維港口腔連鎖咨詢電話

+85246533341

取消

確定

WhatsApp咨詢

點擊「確定」,即可咨詢預約維港口腔,並申請免X-Ray費用,免問診金費用!

取消

確定

WeChat 添加

點擊「打開wechat」進入微信,長按二維碼進行添加,添加即可預約

并申請免X-Ray、問診金費用

取消

確定

您的位置: 首頁 > 兒童牙科 > 蛀牙防蛀
維港故事都在這

乳牙还没掉,新牙就长出来。拔?还是不拔?

  

哎喲,仔仔個奶牙仲未掉,點解隔邊已經開始長牙呀?醫生,你快啲幫我睇睇,咩情況嚟緊。

  






  


幼稚園高年級同小學低年級嘅家長,你哋係咪常常遇到呢個情況?


點解舊牙唔掉,新牙就長出黎?


呢個情況係指乳牙仲未掉,新牙已經長出嚟嘅現象,就係所謂嘅「雙排牙」現象,係醫生經常講嘅「乳牙滯留」。


乳牙滯留有以下兩種情況:


1. 繼承恆牙已經冒出嚟,但乳牙仲未掉,稱為早期滯留;

2. 恆牙未冒出,但已經超過正常換牙年齡極限仍未掉嘅乳牙,稱為晚期滯留。


乳牙滯留嘅原因有好多,比較常見嘅原因係而家嘅細路飲食太精細,牙弓長度發育唔足,繼承恆牙冇位長造成冒出方向異常,乳牙牙根吸收唔完全,所以唔能夠自行掉落。


遇到呢種情況,到底係拔定唔拔?仲要具體問題具體分析:

遇到乳牙滯留形成嘅「雙排牙」,即恆牙已經長出嚟而乳牙仲未脫落嘅滯留牙,家長應該盡快帶細路去牙科診所拔除滯留乳牙,為恆牙嘅發育騰出空間,免影響恆牙喺正常位置上嘅長出。

要留意一定要盡量去牙科診所,自己拔可能會有估唔到嘅風險。

但係超過換牙年齡而乳牙未脫落,恆牙又未長出嘅話,就唔好輕易拔掉,若係恆牙先天性缺失,就應該盡量保留乳牙。


  


  


  

食物太精细,或者说是乳牙滞留的罪魁祸首!


现在儿童的食品越来越多以高糖、精细、质软为主。而食用这些食物容易导致两个主要问题:


首先是致龋问题:糖类食品(尤其是蔗糖)与龋齿的发生密切相关,是主要的致龋因素。小宝宝特别喜欢食用糖类食品,如果频繁进食这类食品而不及时刷牙,糖液就会在牙齿的小窝、裂沟和缝隙等不易清洁的地方积聚下来。在致龋菌的作用下,大量产生酸性物质。这些酸性物质长时间与牙齿表面接触,再加上细菌代谢产物的作用,就会导致龋齿的发生。


  


  

  


  

    

其次,過頻地食用精細、質地軟及黏稠性強嘅食物,令正處喺發育階段嘅顱、頷、面、牙齒及牙齒周圍組織得唔到應有嘅生理刺激,導致顎骨發育不足,令將要長出嚟嘅恆牙嘅牙量同骨量唔成正比,從而導致恆牙長出排列唔齊,出現牙列擁擠畸形。恆牙嘅擁擠唔齊又容易令新生嘅恆牙出現蛀牙。

想想下,自己屋企有冇各種料理機、磨碎機,經常煮成各種糊狀嘅食物俾寶寶食?

仲未到換牙期嘅爸爸媽媽,你哋仲有機會避免呢種情況嘅喔:

俗話話得好,「粗茶淡飯好養人」,食物對乳牙嘅刺激作用可以促使乳牙正常脫落,鼓勵細路多食啲硬質粗纖維食物,例如豆類、甘蔗、玉米等等,咬啖起嚟!


  

  

2. 養成早晚刷牙、飯後漱口嘅習慣好重要,尤其係食完甜食之後要認真漱口,保持口腔衛生。


3. 幫助發育中嘅細路改正壞習慣係家長嘅責任:例如咬唇、咬舌、吹口哨、咬鉛筆等,都要監督住佢哋。