咨詢預約
香港電話

+852 46533341

郵箱電話

nearhk@outlook.com

香港電話

Wechat

Whatsapp

廣東話免費咨詢預約

您即將撥打維港口腔連鎖咨詢電話

+85246533341

取消

確定

WhatsApp咨詢

點擊「確定」,即可咨詢預約維港口腔,並申請免X-Ray費用,免問診金費用!

取消

確定

WeChat 添加

點擊「打開wechat」進入微信,長按二維碼進行添加,添加即可預約

并申請免X-Ray、問診金費用

取消

確定

您的位置: 首頁 > 兒童牙科 > 兒牙診療
維港故事都在這

父母必知:六齡齒一生唔換,但最容易蛀壞,一定要留意保護噢~

 

 六

 齡

 齒

很重要但最容易烂的牙齒

  

六歲齒是指儿童生长的第1隻恒磨齒,即第1大臼齒(俗稱大牙)。每一個人上下左右各1隻共4隻。一般情况下此牙在六岁左右萌出,所以俚稱"六歲齒"。

  


六歲齒一般一辈子只长一次,但佢唔獲得家長嘅重視。根據臨床資料同文獻報導"六歲齒"龍齒係最易齲壞嘅,拔除嘅比例同罹患其他牙病嘅發生率都比其他牙高。

  

不過,好多父母嘅想法係:孩子的牙齒反正还是乳牙,遲早都會換牙嘅,應該唔會好嚴重。就咁樣,往往六歲齒被龋坏了,同埋一直無得到即時治療

  

  

“由于六歲齒萌出早,同埋同隔壁嘅第二奶磨牙差唔多樣,好多啱啱做咗父母誤以為佢係乳牙。臨床上好多啱啱家長都等到小朋友掛緊牙先去睇醫生,醫生睇嘅時候一般都已經發展到牙髓炎或者根尖周炎,好嚴重嘅情況有可能要拔咗個牙。”

  

  

家庭醫生口腔邓主任提醒:家長一旦發現孩子有蛀牙,一定要盡早帶孩子就醫。早期嘅蛀牙一般只需要進行充填就得,但如果發展成牙髓炎,就需要做根管治療,唔僅療程長、費用高,而且孩子仲要飽受牙痛折磨。

  



为什么六歲齒更容易蛀牙?
喺恒牙度,六歲牙萌出最早,萌出嗰陣牙釉質仲算薄,抗酸性差,而且牙齒表面有很多窩溝,呢啲窩沟凹凸唔平,裂隙深度比較大,好易積聚引致蛀牙嘅細菌同食物殘渣,唔易清潔乾淨。

加上細路仔未掌握正確刷牙方法,好多細路仔未養成飯後漱口習慣、早晚刷牙嘅習慣,導致口腔入面嘅細菌容易入侵繁殖,逐漸損壞剛長出嘅“六歲牙”,令到蛀牙 

六齡齒的重要性

六齡齒”對細路嘅意義唔平凡!六齒是最早萌出的恒牙,仲可以提供強大嘅咀嚼同咬合能力。佢對其他恆牙嘅芒出同排列有定位嘅作用;对孩子牙齒能否正常咬合、上下顎骨同埋面部嘅正常發育對佢哋影響好大。  

  

因此,“六牙”一旦過早失去,唔止會令細路嘅咀嚼力下降,而且會引起邻近牙齒移位、傾斜,引起咬合擾亂,妨礙兒童面部正常發育等一下。

  

  

如何保护六齡齒?


保护六齡齒,就要做好日常的愛牙護牙工作。主要有以下几隻方面:  

1、注意孩子的口腔衛生,指導孩子掌握正確刷牙方法,讓小朋友養成飯後沖漱嘅習慣、早晚刷牙嘅好習慣;  

  

2、牙膏選用含氟牙膏,飯後用牙線清潔口腔;  

  

3、定期帶小朋友去醫院做口腔健康檢查,一般兒童時期每半年一次;  

  

4、定期做預防性塗氟,“六齡齒”萌出后尽早做窩溝封闭,可以有效保護“六齡牙”不受蛀牙侵害。

  

  

記住,“六齡齒”冇替換牙,佢是独一无二的,所以父母一定要注意保護好細路嘅“六齡齒”哦!