咨詢預約
香港電話

+852 46533341

郵箱電話

nearhk@outlook.com

香港電話

Wechat

Whatsapp

廣東話免費咨詢預約

您即將撥打維港口腔連鎖咨詢電話

+85246533341

取消

確定

WhatsApp咨詢

點擊「確定」,即可咨詢預約維港口腔,並申請免X-Ray費用,免問診金費用!

取消

確定

WeChat 添加

點擊「打開wechat」進入微信,長按二維碼進行添加,添加即可預約

并申請免X-Ray、問診金費用

取消

確定

您的位置: 首頁 > 牙齒治療 > 拔牙
維港故事都在這

拔牙真的沒有你想的那麼恐怖

一周前帮一位患者拔了一顆智慧齒,佢係因為智慧齒長歪咗頂壞前面的牙齒,引起前面嘅牙齒牙髓炎,痛咗很長一段時間,宜家實在忍唔住先過來。拔完後,佢話沒想到咁快就拔完,都唔覺得痛。我問他點解唔早點過來看。他話他一早就知道嗰顆牙要拔掉,但係驚痛,所以一直能拖就拖。他仲話他三十幾年前另一邊嘅牙齒都係因為痛,醫生拔智慧齒嘅時候連前面嗰顆牙一起拔掉。佢仲好清楚地記得那時拔牙的恐怖感覺,仲清楚地記得醫生拿錘子敲咗佢五十多下,拔咗快四個鐘。如果早知現在拔牙咁快,無痛苦,一早就過來。

一提起拔牙,好多人就皺曬眉頭:驚痛,驚變笨,驚傷牙神經,驚食物嵌塞。甚至,驚見到牙醫。總之,會有N個害怕的理由,拔牙其實並唔可怕,因為大家對它缺乏瞭解,先會造成種種擔心同誤會。 

拔牙過程中會有牽拉感,但唔會感覺到疼痛,因為醫生會提前打麻藥進行局部麻醉。如果患者害怕打麻藥進針嗰瞬間的痛,醫生仲可以先滴一些麻藥在牙齦上,然後再打麻藥,輕松實現「無痛」拔牙!

對於普通的牙齒,拔牙嘅過程通常比較快,對於那些埋在牙齦裡的阻生牙(如下頜的智慧齒),拔除過程相對復雜。術後麻藥消失後可能會出現疼痛,尤其下頜骨比較堅硬,血液循環相對差一點,術後傷口腫脹同疼痛的機會大一些。不過,必要時服用止痛藥,即可緩解疼痛。

以下牙為例,其牙髓神經來源於下牙槽神經,下牙槽神經位於下頜骨裡,離下頜智慧齒根尖非常近,拔智慧齒特別係拔阻生牙同埋伏牙的時候,可能會損傷下牙槽神經,症狀主要表現為同側下頜皮膚感覺麻木,但因為神經具有強大的自我修復功能,通常會在幾個月內恢復正常。

好多人話,拔智慧齒會影響人嘅智慧同記憶力,呢個係咪真嘅?智慧齒係18歲嘅時候先慢慢長出嘅牙齒,呢個時後人的身體發育基本完成,智力也日趨成熟,因此稱為智慧牙,也叫智慧齒。也就係說,智慧齒與人的智慧同記憶力並沒有什麼聯系。

記憶力同大腦相關,人的智力取決於中樞神經主要係大腦皮層的功能。下牙槽神經只係周圍神經,下牙槽神經屬於下頜神經的一個分支,即使下牙槽神經受傷,對大腦的智力也唔會有任何影響,至於離斷的牙髓神經,更係同腦神經差咗「好幾輩」。所以,拔智慧齒會變笨係完全沒有道理的。

拔牙後通常有一個窩,期間,可能會出現暫時性的食物嵌塞。不過,等骨頭同牙肉長好咗(呢個過程大概需要3個月),就唔會再發生食物嵌塞啦。另外,新的牙肉同牙骨係從下往上長的,嵌塞的食物冇可能被包裹在裡面,大傢不必為此擔心。有些人拔完下頜的智慧齒後,靠舌側的牙槽比較尖銳,可能把牙齦刺破,有經驗的醫生會在術中及時將牙槽骨挫平,減少不必要的痛苦。

由於食物的精細化,智慧齒對人類的咀嚼功能已經沒有大的意義。從功能上來講,第三磨牙屬於多餘的牙,28顆牙已經可以滿足現代人的需求。而且,由於智慧齒萌出較晚,往往沒有足夠的位置,智慧齒很少有能長好的,要麼長唔出來,要麼長得唔正。  

長唔出來,牙齦就會包住智慧齒,造成牙齦發炎、口腔異味等。長唔正,就係指智慧齒唔能以正常的姿態長出來,它很可能傾斜,把正常的牙齒抵住造成牙列唔齊,甚至導致齲壞。對於長得唔好的智慧齒,可以進行預防性拔除。