咨詢預約
香港電話

+852 46533341

郵箱電話

nearhk@outlook.com

香港電話

Wechat

Whatsapp

廣東話免費咨詢預約

您即將撥打維港口腔連鎖咨詢電話

+85246533341

取消

確定

WhatsApp咨詢

點擊「確定」,即可咨詢預約維港口腔,並申請免X-Ray費用,免問診金費用!

取消

確定

WeChat 添加

點擊「打開wechat」進入微信,長按二維碼進行添加,添加即可預約

并申請免X-Ray、問診金費用

取消

確定

您的位置: 首頁 > 牙齒治療 > 杜牙根
維港故事都在這

從齲齒到牙髓炎,你嘅牙齒經歷左咩?

  

  

唔少患者都有呢個問題:齒蛀咗就修返顆牙就得,點解醫生仲要麻醉神經?牙齒唔痛都要治療嘛?

  

  

  

“麻醉神經”喺咁嘅情況下接受根管治療,進行接受根管治療是因爲牙齒已經發展到了牙髓炎嘅程度。

  

  

  


咩係牙髓炎?



牙齒嘅結構由外向內依次係:牙釉質牙本質牙髓。外層的牙釉質同牙本質較爲堅硬,最內層的髓腔內充滿了血管同神經。牙髓炎,喺咁嘅情況下此處的牙髓組織受到感染產生了炎症。

  



  

  

  


牙髓炎是怎樣產生的?



細菌感染是牙髓炎的主要病因,深齲則是引起牙髓感染最常見的原因。

  

喺之前嘅文章度我哋講咗齲病嘅發生過程。那麼從深齲到牙髓炎之間又發生了什麼?

  


首先我們要先來了解牙本質中有這樣一箇結構:牙本質小管。牙本質小管是貫通整個牙本質管狀結構,自牙髓表面向外呈放射狀排列。所以牙本質其實並不是我們想象中那樣完全密實,而是存在著許多連接牙髓的小管道。

  

深齲狀態下,還處於牙本質層的細菌在感染牙髓之前,其毒性產物就可通過牙本質小管到達牙髓,從而引發牙髓的炎症反應。當細菌處於牙本質的深度距離髓腔<1 mm時牙髓即係可出現輕度的炎症;當細菌距離牙髓<0.5 mm時,牙髓會出現明顯的炎症;當細菌距離牙髓<0.25 mm時,牙髓內就已經可以找到細菌了

  

  


  

所以,即係使齲壞並未完全破壞牙本質層而直接到達牙髓,細菌及其產生的有害物質也可能已經對牙髓造成傷害了。所以深齲患者在醫院就診時,當醫生判斷牙髓已經受到了感染時就會選擇進行接受根管治療。

  




牙髓感染後的變化





  

除左細菌感染嘅刺激之外,牙髓還有可能受到咬合力、溫度、電流、化學藥品等好多種因素嘅刺激而產生炎症。當牙髓受到刺激後,會經歷以下幾個階段:

  



牙髓充血

  


當牙髓受到刺激後,最初表現爲牙髓內部的血管擴張、血液充盈,叫做牙髓充血如果此時能夠及時去除刺激因素,呢種純粹嘅腫脹情況有機會緩解,牙髓恢復到原來的狀況,這種情況又叫做可復性牙髓炎。喺呢個階段牙齒唔會自己突然痛起來

  



  


牙髓炎

  


當牙髓充血狀況持續時間較長後,就會轉化爲牙髓炎。如果侵入牙髓的細菌毒力較弱、自身的抵抗力較強時,炎症多表現為慢性過程,即係慢性牙髓炎;如果侵入牙髓的細菌毒力較強,或者慢性牙髓炎突然急性發作,噉嘅話就表現為急性牙髓炎

  

急性牙髓炎的主要症狀就係最使患者難以忍受嘅——劇烈疼痛疼痛會一陣一陣咁自行發作;經常喺夜裏睡覺時還會突然牙疼,痛感比白天更劇烈,難以入眠;有時還會連半邊面部同埋頭都會痛。“牙痛唔係病,痛起來真係冇命”形容嘅就係呢個階段。

  

  



慢性牙髓炎通常冇明顯自發痛,但當牙齒受到冷、熱刺激或者有食物掉入深大的齲洞裏時,常常會有痛楚。所以有時即係使牙齒沒有明顯的症狀,也不能代表沒有牙髓炎

  



  


牙髓壞死、根尖周圍炎

隨著牙髓炎症長時間持續,最後會發展做牙髓壞死;一段時間後,壞死牙髓內的細菌同毒素可通過根尖向牙齒外擴展,從而引致根尖周圍炎

  

  




牙髓炎怎麼治療?





  

如果牙齒處於可復性牙髓炎階段,可以暫時觀察不做處理。
如果牙齒已經發展爲急性或慢性牙髓炎階段,咁就要做根管治療啦必須要做接受根管治療。如果疼痛劇烈,揀個啱嘅時間再進行根管治療,選擇合適的時機再進行接受根管治療。

  



牙髓炎可以不治嗎?

  

痛嘅話可以食止痛藥?

  







  

口服止痛效果好嘅止痛藥係可以一定程度止痛,但止痛藥只能暫時舒緩症狀,並不能消除牙髓內的炎症。只要炎症仲存在,牙髓炎就會繼續發展。
當急性牙髓炎疼痛發作,喫止痛藥堅持了一段時間又慢慢不疼了的時候,有啲人可能傷契為牙齒癒啦,而實際上這是牙髓在逐漸壞死的過程,當發展到根尖周圍炎階段牙齒還會再次開始疼痛。
所以止痛藥只能暫時舒緩症狀,想要真正地解決問題,還是需要進行接受根管治療。