咨詢預約
香港電話

+852 46533341

郵箱電話

nearhk@outlook.com

香港電話

Wechat

Whatsapp

廣東話免費咨詢預約

您即將撥打維港口腔連鎖咨詢電話

+85246533341

取消

確定

WhatsApp咨詢

點擊「確定」,即可咨詢預約維港口腔,並申請免X-Ray費用,免問診金費用!

取消

確定

WeChat 添加

點擊「打開wechat」進入微信,長按二維碼進行添加,添加即可預約

并申請免X-Ray、問診金費用

取消

確定

您的位置: 首頁 > 牙齒治療 > 牙痛
維港故事都在這

唔好俾牙痛咗先去睇醫生


人哋常話:牙痛唔係病,痛起嚟真係要命。有資料顯示,中國80%嘅學齡前兒童有蛀牙,80%嘅青少年有牙齦炎,80%嘅成年人有牙齦萎縮、牙根暴露問題。而對於中老年人嚟講,牙痛更加係影響佢哋生活質量嘅經常因素。大多數患者都係因為牙痛唔堪忍受先去醫院睇醫生,但事實上呢個時候已經錯過咗最佳治療時機。

  

據了解,我哋國家有60%以上嘅人從未睇過牙醫,只有不到2%嘅居民有定期進行口腔檢查同埋清潔嘅習慣。口腔整體性好強,唔論係患者需要解決嘅問題,定係醫生正在面對嘅,都唔僅僅係牙齒嘅問題,而係整個口腔環境嘅問題。
image

  

定期進行「口腔衛生大掃除」

  

口腔健康係人體健康嘅重要組成部分。世界衛生組織曾經指出,牙齒健康係指牙齒、牙周組織、口腔相鄰部分同埋顎面部都無組織結構同功能異常。佢哋制訂咗口腔健康嘅標準係:牙齒清潔,冇蛀洞、冇痛感,牙齦顏色正常,冇出血現象。由此可以睇出口腔健康係指具有良好嘅口腔衛生,健全嘅口腔功能同埋冇口腔疾病。

  


  

口腔健康係人體健康嘅重要組成部分。世界衛生組織曾經指出,牙齒健康係指牙齒、牙周組織、口腔相鄰部分同埋顎面部都無組織結構同功能異常。佢哋制訂咗口腔健康嘅標準係:牙齒清潔,冇蛀洞、冇痛感,牙齦顏色正常,冇出血現象。由此可以睇出口腔健康係指具有良好嘅口腔衛生,健全嘅口腔功能同埋冇口腔疾病。

  


  

人哋每年至少要去醫院做一次「口腔衛生大掃除」,患者仲應該努力搵一位高素質嘅「自己嘅口腔醫生」,固定一位口腔醫生嘅好處就係可以確保自己治療嘅整體性同連續性。有啲人擔心「洗牙」過程中會有交叉感染,但其實喺正規醫院就診嘅時候,患者可以要求醫務人員當面將包括鑽頭喺內嘅全套醫療器械進行拆封,咁就可以基本避免交叉感染。睇醫生嘅時候要留心係咪無職業資格、無上級醫生技術指導、無質量監控嘅「三無診所」。

  

牙痛唔可以亂用藥。

  


  

講起生活中嘅恐怖經歷,「睇牙醫」絕對要排入前十名。所以普通人喺牙痛嘅時候,除非真係忍唔住,大多數都會隨便食啲止痛藥。但事實上,唔經過局部治療而只靠藥物通常都解決唔到問題,甚至仲會延誤病情。

  


  

最容易引起牙痛嘅疾病有牙髓炎、根尖周炎、冠周炎等。牙髓炎嘅炎症位置喺牙齒中央嘅牙髓腔,藥物要經過細細嘅根尖孔先可以到達,所以局部止痛藥好難有效,抗生素就完全無用,最好係搵牙科醫生直接治療同處理病牙。

  


  

牙髓炎進一步發展,細菌入侵到牙根尖周圍嘅組織就會引起根尖周炎。冠周炎多發生喺下顎智齒未完全萌出或受阻時,牙冠周圍軟組織會發炎,嚴重時可能出現唔同程度嘅口不能張開,甚至牙關緊閉。治療主要係局部處理,常用生理鹽水同2%雙氧水沖洗局部,再放置碘甘油,最好每日1至3次,再用洗必泰漱口液漱口。如果有膿腫形成,應及時切開排膿。如果出現面頰部紅腫熱痛,甚至全身發燒、疼痛等症狀,可以使用抗生素同消炎止痛藥。

  


  

由此可見,牙痛嘅時候首先應該考慮請專科醫生診治,先進行局部處理,必要嘅時候先使用抗生素同止痛藥。

  

唔好輕易放棄任何一顆牙。

  
喺口腔治療過程中,更加要強調系統性同整體性。以前,拔牙曾經係牙醫為病人解除痛苦經常使用嘅方式,但而家唔主張呢樣做,牙齒鬆動咗唔可以輕易拔走,因為拔走一顆牙會造成不可逆嘅損害,除咗可能出現嘅併發症之外,牙齒拔走後換嘅假牙仲有可能出現假牙唔穩定、嚼食困難、發音受影響等好多困擾。但如果拔牙後唔即時鑲裝假牙,仲會出現嚼食功能下降、整個人睇起嚟要比正常年齡看起嚟老舊等好多問題,有時仲會引起顳顎關節紊亂綜合征,即使裝上假牙,呢啲問題都唔可以即時完全解決。另外,拔走太多牙齒引起顳顎關節病變嘅概率都會大大提高。牙醫會將一顆細細嘅牙齒分為上下左右四個部分,對於病情比較嚴重嘅牙齒,每次只治療一個部分,主要有兩個原因:因為口腔科醫生要提供嘅係針對口腔序列嘅治療。如果直接治療已經有病情嘅牙齒,就會將感染物推出根尖孔,容易導致口腔內部新嘅感染發生,所以,消毒同修復必須逐步進行,而且之間要有一定嘅時間間隔,絕對唔可以急於求成。

  

image

  

另外,分次治療係出於保護牙髓嘅考慮。因為牙髓係牙嘅營養物質源頭,醫生會盡量先除去齲爛嘅牙體組織,等牙體環境改善之後再繼續治療。如果做根管治療,醫生會選擇殺死牙神經,咁患者就唔會感覺到痛,可以繼續治療,但係採取咁樣嘅治療方法,牙就基本上變成冇生命嘅「死牙」。

  

保護牙齒有訣竅

  


  

想要擁有健康的牙齒,掌握一些保護牙齒的訣竅是必要的。掌握以下四個方法,你的牙齒就可以保持健康。

  


  

訣竅一:自我保健意識。有不少中老年人認為牙痛不是病,平時不注意口腔保健,有病不及時治療。自我保健法就是堅持早晚刷牙,用餐後漱口的好習慣,以清除牙菌斑、軟垢。食物卡在牙縫中後用牙線清理。此外,每半年或一年到醫院做一次口腔檢查,洁牙一次(即洗牙),及早發現口腔疾病,及時治療,缺牙及時裝牙。

  


  

訣竅二:去除不良的生活習慣。戒煙、戒酒,不吃過燙和辛辣的食物,拔除殘冠、殘根、磨除銳利的牙尖,除去不良的修復體,以避免慢性不良刺激。

  


  

訣竅三:減少各種致病因素。要節制甜食、甜飲料的攝入,降低唾液及牙溝液的酸度,以減少蛀牙和楔狀缺損的發生率。

  

image

  

訣竅四:施用保健法。傳統醫學提倡早晚叩齒和按摩牙齦是最有效的方法,每天早上或晚上輕輕叩擊上下牙齒數十下,能促進牙體和牙周組織的血液循環,同時在洗臉時,用食指上下旋轉按摩牙齦,排除牙溝及牙周囊液分泌物,可改善牙齦內血液循環,提高牙周組織的抵抗力,從而預防牙周病。