咨詢預約
香港電話

+852 46533341

郵箱電話

nearhk@outlook.com

香港電話

Wechat

Whatsapp

廣東話免費咨詢預約

您即將撥打維港口腔連鎖咨詢電話

+85246533341

取消

確定

WhatsApp咨詢

點擊「確定」,即可咨詢預約維港口腔,並申請免X-Ray費用,免問診金費用!

取消

確定

WeChat 添加

點擊「打開wechat」進入微信,長按二維碼進行添加,添加即可預約

并申請免X-Ray、問診金費用

取消

確定

您的位置: 首頁 > 牙齒治療 > 智齒
維港故事都在這

智慧齒唔痛都有可能要拔除?作為牙醫,我坦誠實情!


有一種嘢
被稱為人類進化史上BUG一樣嘅存在
佢雖然好細,不過好似鬼鬼祟祟咁
我哋痛得要死要活,IkhSha
想要拎佢走出身體,但係要再受一陣苦……


呢就係好多人嘅折磨啦,尤其係年青人嘅群體
——智齒



  


  

大約係咁樣80%嘅人,对智齒都不是十分了解
余啲嘅20%
应该是医生同埋那些拔过智齒的勇士吧



  


  

咁接下黎
湖北省孝感市中心醫院
口腔科副主任醫生徐勇剛
就俾大家全面科普下
关于智齒的那些事儿




  

  

智齒到底是怎么回事?

  


  

口腔最靠近喉咙的牙齿就是我们常说的智齒,若全部長嚟一齊4粒,上下颌各两粒,一般情況係人到咗16歲先會生智齒,智齒才生长出来,COynAj,cElvAr“智齒”ncuNlQ。


MuiGqz:vIdizX16KnJKlb25岁嘅人群中,智齒的萌出率为54%。在已经萌出的智齒中,jKGVLH44%,jiOSZr2.5hMwarS。

智齒在X綫片上好清晰噃▼


因為冇足夠位置出世,智齒可能部分或全部被龈瓣覆盖,再加上係口腔最入面,刷牙嗰陣好難清潔到,就會導致细菌滋生引发智齒冠周炎,令口令難開、咀嚼、嚥口水痛楚。



  


  

到中後期就會口臭,舌苔變厚、智齒四周會有膿、智齒周围流脓等症状,甚至有可能一邊面會腫得好大,口唔岩開,不能食嘢,可能有燒 、頭痛、上唔到廁所、淋巴結發炎腫大等。



  

  


  


  


  


  

  

智齒还有啥危害

  


  

智齒最常见的危害,一是智齒冠周炎,二係有機會損壞隔壁牙齒。其中,最凶险的就是智齒冠周炎了,佢唔一定嚇人,醫治返啦就無事啦,又可以腫脹封喉,威脅到氣管需緊急切開以保命,個體表現差異極大,尤其係孕婦。

阻生齒嘅問題主要有以下幾類▼

大部分三級醫院嘅口腔科,每年都少唔了部分病人收治智齒冠周炎并发颌面间隙感染嘅病人可能需住院治療,有注射消炎藥物後康復嘅,亦有可能會發展成需要切開排膿治療嘅。

一部分患者的智齒发炎是在大量饮酒后诱发,注射治療唔可以用頭孢類或者甲硝唑,就就會導致在抗炎治療上有啲問題。

使人“唔係易搞掂”嘅阻生齒▼

智齒造成邻牙损伤呢種情況好普遍,也是许多人因为没有早期拔掉智齒而最终后悔莫及的常见归宿,其中以前倾阻生智齒尤为多见。



呢就係一個兩敗俱傷嘅案例

  

智齒把旁边的牙也给顶牺牲了,種牙都好似喺必經之路咁▼

  


  

  


  

因为这种智齒水平向前直抵邻牙侧面,就會形成敞開式間隙,好易有殘留食物啲問題,較難清理,時間一長就可能形成鄰面菌斑並產生龍骨,鄰牙即進入快速毀滅崩解期。临床上经常出现因为前倾阻生智齒而“拔一送一”的病例。

  


  

大到可能需要刮骨手術的囊腫 ▼





  

智齒到底要不要拔?

  


关于智齒到底该不该拔这个问题,目前口腔醫學界普遍認為:
  • 如果智齒经常发炎則應視為口腔病灶,毫無疑問,無論長得正還是歪都必須剔除;
  • 而从来不发炎的智齒,如果长成正位,有正常咬合功能,無龋壞,可以保留唔剔除;
  • 如果是肉眼可见的前傾阻生型,無論是否發過炎,一般係建議剔除;
  • 女性準備懷孕之前就強烈建議剔除,因為佢似不定時炸彈,具有冠周炎嘅潛質同破壞鄰牙嘅潛在危害。



  


  

仲有一種比較常見嘅情況,低位埋伏型智齒大部分為水平埋伏,是否需要拔除目前尚無絕對權威觀念,雖然有少數病例可發展至影響鄰牙健康或形成“含牙囊腫”而不得不接受手術,但大多數並無此類傾向。

考虑到由于到此类智齒拔除术创伤大操作复杂,如果没有出现临床症状,多可動態觀察,不一定必須拔除,當然亦有人進行了預防性拔除,呢種就像少數人喺出國之前預防性切除闌尾咁樣,唔建議亦唔反對。



  

什么样嘅人最该拔智齒?

  


  

  



北大口腔醫院預防科主任鄭樹國提示,別帶住牙痛懷孕,準備懷孕之前,女仔最好能夠先做一次全面嘅口腔檢查。智齒、牙周炎……反覆發作令孕婦好辛苦,為避免對懷孕嘅媽媽同寶寶有影響,懷孕期間又唔可以通過拔牙根除病灶。唔止如此,口腔疾病对胎儿出生后的不良影响也使人担忧。

  


  

鄭主任喺臨床上發現,胎兒嘅早產同母親懷孕期嘅牙齒保健有緊密關係。“懷孕期間患有中、重度牙周病可就會導致早产同埋低出生体重儿发生率显著增高。”

  


  

如果错过了孕前口腔检查,懷孕期間出現口腔問題,都唔使太驚。