咨詢預約
香港電話

+852 46533341

郵箱電話

nearhk@outlook.com

香港電話

Wechat

Whatsapp

廣東話免費咨詢預約

您即將撥打維港口腔連鎖咨詢電話

+85246533341

取消

確定

WhatsApp咨詢

點擊「確定」,即可咨詢預約維港口腔,並申請免X-Ray費用,免問診金費用!

取消

確定

WeChat 添加

點擊「打開wechat」進入微信,長按二維碼進行添加,添加即可預約

并申請免X-Ray、問診金費用

取消

確定

您的位置: 首頁 > 牙周專科 > 牙周炎
維港故事都在這

如果唔小心得左牙周炎,該點算?

  

我每日都刷牙,每次都刷夠 3 分鐘,點解仲會得牙周炎呢? 

錯,刷牙極之有用,唔刷牙早啲你個牙就搞到爛爛咗,唔刷牙萬萬不能,但單靠刷牙都唔足夠!

  


  

  


  


前排睇新聞,講一個女仔聽到罌粟泡茶可以治療牙周炎,就喺院落菜園種罌粟,被警察剷除 43 棵罌粟。仲有聽聞民間用大蒜、花椒等治療牙周炎嘅,心入邊不禁抖震咗一下,決定俾大家科普一下到底患了牙周炎點算好?

  


  

  


  

因為刷牙只可以清潔部分嘅牙垢、菌斑,而那些位於齒間的菌斑還有牙刷不易夠著的部位,就係最頑固嘅牙結石生長嘅地方“天堂”。

  


  

這些可惡的牙菌斑不斷危害牙組織,可以悄悄存在長達 10-20 年,等發展到重度牙周炎牙齒脫落,有人還以爲那隻是因爲年紀大了纔會“老掉牙”,唔知道,牙周炎先係“老掉牙”嘅根本原因!

  


  

  


  

刷牙唔能夠完全清除牙隔同埋長期積聚嘅頑固牙結石。

  


  

  


  

這些多年積累的牙結石君們,比你諗像中堅強,唔係刷牙可以刷到嘅。

  


  


點解會有牙周炎?

  


菌斑和牙結石是首要原因。菌斑是牙齒表面的微生物羣,係經過唾液加細菌唔斷沈積鈣化嘅複雜生物膜,日常嘅刷牙同漱口水冇辦法完全清除。而牙結石則是沈積在牙面上的礦化的菌斑,分為牙齦上面嘅結石同牙齦下面嘅結石。

  


  

除咗呢個之外,創傷性咬合、飲食時間過長導致牙石積聚、不良修復體等亦有可能引起牙周炎。

  


  

  


  


牙周炎的危害?

  



  


健康嘅牙齒同牙齦之間唔應該超過 3mm 嘅牙縫,長期沈積嘅牙石同牙垢就可以堆積係度,點解好多醫生話做洗牙係預防牙周炎嘅第一步?因爲洗牙就是用超聲潔治器去處牙齦邊緣及齦溝裏那些牙結石和牙菌斑。

  


  

一般牙醫會用牙周探針探測,當牙齦腫脹時、表示輕度牙周炎,呢個牙縫會超過 3mm,形成假性牙周袋,如果這個時候洗牙把裏面的牙菌斑牙結石洗掉,噉牙齦就會恢復健康。

  


  

  


  

如果任由這些牙菌斑和結石長期侵蝕牙組織,引起炎症繼續向牙齒底部發展,導致牙齦萎縮、牙槽骨持續吸收,最後嘅結果係牙齒開始鬆動甚至脫落,嚴重嘅時候,隊整個口腔都有好大嘅損害。

  


  

而且有研究顯示,牙周炎同心腦血管同消化道等全身疾病有關、呢個唔單止關於口腔健康,亦都有可能影響身體其他嘅疾病。

  


  

  

牙周炎嘅逐步惡化動態演示圖

  


  

因為牙槽骨嘅吸收係唔可逆嘅,一旦等到牙齒鬆動咗再去就醫,患者所需經歷嘅痛苦同埋付出嘅財力會大大增加。

  


    


點樣預防牙周炎?

  




  

1、每次刷牙 3 分鐘,養成飯後漱口習慣;

  


  

2、用牙線、衝牙器代替牙籤清潔齒間牙垢;

  


  

3、每半年到專業口腔醫院潔牙一次,必要時進行齦下刮治控制齦下菌斑侵蝕和炎症。

  


  

4、刷牙有牙齦出血就趁早咨詢你嘅牙醫,因為牙齦出血、紅腫、口氣係伴隨早期牙周炎嘅症狀,好容易被忽視。

  


  

治療牙周炎冇特效藥,牙周保健同牙周治療都係一個長期嘅過程,根據唔同嘅程度有唔同嘅治療方法,不過,洗牙,一定係第一步。

  



  


  


點樣治療牙周炎?

  


  


1、 預防同埋輕度階段——潔牙

  


  

堅持每半年潔牙一次,可以有效嘅預防牙周炎。牙醫會用潔治器械去除牙齦上的結石和菌斑,效果好明顯,協大大鍾意每次潔牙後,用舌頭嚟感受每一顆被清潔咗嘅乾乾淨淨嘅牙齒,成就感好足。

  


  

  


  

2、中度牙周炎——齦下刮治

  


  

如果牙周袋較深或牙根被菌斑侵蝕到不平整了,那還需要進行齦下刮治和牙根平整術,去除牙周袋內牙根表面的牙石和菌斑,再用牙根平整手術清除嵌入牙骨質入面嘅結石,刮出被毒素汙染嘅病變骨質。

  


  

  


  

從而令牙根變得光滑,有助牙周組織恢復,就不那麼容易堆積菌斑和結石了。

  


  

  


  

3、嚴重牙周炎——牙周翻瓣手術

  


  

如果靠潔牙、齦下刮治都無法控制炎症的蔓延,牙周環境已經受到嚴重損壞,考慮將牙齦翻開進行清潔再放回原位等手術治療,或者拔牙,修復等治療方法。

  


  

而且牙周組織係一個複雜嘅系統,除了潔牙和刮治,都要依據個人口腔實際情況制定唔同嘅治療方案,所以記住要搵合法嘅口腔機構進行檢查同診治。

  


  

  


  

總結:建議養成好好刷牙嘅習慣,定期潔牙預防牙周炎,如果患咗牙周炎,因為牙周炎嘅程度越高,治療嘅過程就越複雜,費用都會越高,受嘅痛苦就當然越多。