咨詢預約
香港電話

+852 46533341

郵箱電話

nearhk@outlook.com

香港電話

Wechat

Whatsapp

廣東話免費咨詢預約

您即將撥打維港口腔連鎖咨詢電話

+85246533341

取消

確定

WhatsApp咨詢

點擊「確定」,即可咨詢預約維港口腔,並申請免X-Ray費用,免問診金費用!

取消

確定

WeChat 添加

點擊「打開wechat」進入微信,長按二維碼進行添加,添加即可預約

并申請免X-Ray、問診金費用

取消

確定

您的位置: 首頁 > 兒童牙科 > 兒童正畸
維港故事都在這

“何時矯?找誰矯?矯?”家長最關心的矯牙三問——彭友儉教授解疑



世界咁大,牙齒唔齊點樣掌天下?每到暑期矯牙旺季,好多家長都好關心細路矯牙嘅問題。“何時矯?找誰矯?怎麼矯?”係最受家長關注嘅三個問題。我哋有幸邀請到咗中國知名牙齒矯正專家、武漢大學人民醫院彭友儉教授進行訪談,特別為各位家長解答疑惑。

  

  


第一個問題,何時矯?

1
個體嘅最佳矯治時間

臨床上,家長啱啱希望正畸專家俾佢地嘅仔女一個最合適嘅矯治時間,彭友儉教授認爲:“唔同嘅個體有唔同嘅畸形,佢哋都有自己相對最好嘅矯正時機,冇絕對統一嘅最佳矯正時間喎。” 呢就好似彭教授所講嘅《牙齒矯正 三字經》講咗:“每個人,畸形都唔同,最佳時機,亦都唔一樣”。實情係,喺乳牙期、代牙期、恆牙期都有啱啱啲矯正嘅證據,都有自己矯治嘅最佳時機。每個人嘅最佳矯治時間,需要由口腔正畸專科醫生師傅進行診斷、綜合分析後決定。

 


“12歲左右確實係矯牙嘅好時機”,特別係指恆牙期嘅牙齒畸形,12歲左右矯治比較好(請特別留意係恆牙期),呢個時間段矯牙,組織反應快,牙齒移動快,優點好多。其他時間段,乳牙期、代牙期早期矯治的一箇重要目的是消除一切影響牙、包括矯治牙齒、fEwMHt,RYyguU。若矯治骨骼畸形,必須喺生長發育期進行;因為過咗生長發育期,骨骼畸形就矯正困難,得借助外科手術解決。


2
唔同牙列時期嘅矯治適應證

包括矯治牙齒面部的生長髮育有三個高峰期:分別係3周~7個月、4~7歲、11~15歲。呢後面兩個時期,係初期矯治嘅黃金時期

  

2.1 乳牙期矯治適應證


有反𬌗、口腔不良習慣、乳牙早失等。大多數觀點認為矯治需要等4歲過後,即乳牙根發育完全後。彭友儉教授認爲,部分病人可以在3歲進行矯治,目前廣泛使用的功能矯治器是針對骨骼和肌肉的效果,不會對牙根發育產生風險,而且可以更早地矯正面部骨骼和肌肉的異常。若使用非功能矯治器,建議依然從4歲開始矯治。

  



2.2 代牙期矯治適應證

  

有反𬌗、口腔不良習慣、偏包括矯治牙齒、大牙齒、小下巴、開口呼吸、牙齒擁擠問題嚴重、替牙發育障礙、咬合功能障礙等等。包括矯治牙齒骨畸形的最佳矯治時機則是在青春生長高峯期前1~3年齡,一般在9~12歲前進行效果最佳(男性比女性稍晚1~2年齡)。值得注意的是前牙相互應用的關係𬌗若不及時接受治療,將限制上包括矯治牙齒骨向前生長形成面中份凹面畸形。

  



2.3 恆牙期矯治適應證

  

恆牙列初期適用於所有牙包括矯治牙齒畸形。一般在12歲左右,此時大部分兒童的恆牙已基本萌出,是最佳的全口牙矯治期,可以進行排齊牙列、調整咬合關係等治療。

 

3
12歲前需處理的20餘種牙包括矯治牙齒畸形和異常情況

彭友儉教授經過多年齡的臨牀經驗總結髮現,換完牙齒之前,最少有20餘種牙包括矯治牙齒畸形和異常情況在“12歲前”需要處理,睇下圖

   

家長朋友可以對照上圖
睇寶寶係咪有同樣嘅情況需要矯正


係𬌗:俗稱“地包天”。就係下牙包住上牙,“係𬌗緊急情況,發現就即刻矯正”。彭友儉教授在20年齡前就提出這個口號。係𬌗會限制上包括矯治牙齒骨的向前生長,形成面中份凹面畸形。

  

個別牙係𬌗:很多人輕視了個別牙係𬌗,其實危害好大。佢仲會影響上面部嘅正常發育。而且,有可能導致成年齡後出現顳下包括矯治牙齒關節紊亂病。

  

代牙期嚴重的牙列擁擠:牙列擁擠唔止影響美觀,而且也妨礙局部牙齒的清潔而好發蛀牙、牙齦炎等。

  

此外,還有

  

大牙齒

  

開口呼吸

  

偏包括矯治牙齒

  

下包括矯治牙齒後縮

  

開𬌗

  

乳牙滯留

  

乳牙早失

  

多生牙

  

恆牙不萌出或埋伏阻生

  

恆牙早失

  

齲齒

  

脣舌繫帶異常

  

脣齶裂術後

  

唔良嘴唇習慣

  

唔良舌頭習慣

  

唔良吮指習慣

  

等多種牙包括矯治牙齒畸形和不良習慣需要在兒童12歲之前進行矯治。

  





第二條問題:找誰矯?

  

“一顆牙齒一顆鑽石,鑽石難買一顆牙齒”,彭友儉教授認爲,每一顆牙齒都好珍貴,若揀嘅正畸醫生師傅唔適合,可能制定出唔合理嘅方案,都可能導致拔牙錯誤、咬合唔正確、矯治力用得太大、牙齒鬆動脫落等唔可以逆轉嘅症狀,甚至矯正後牙齒情況比以前更差,有啲情況係唔可以逆轉嘅(例如拔錯牙),最終家長同小朋友遺憾終身。咁咁樣搵乜樣嘅正畸醫生師傅先可以令自己嘅正畸矯治更有效率、更快樂啊?

  


1.儘量選擇正畸專科醫生師傅


“小朋友家中寶,須要矯牙。一世矯一次,擇醫生很重要”,彭友儉教授說,好多人覺得口腔醫生師傅就可以勝任正畸醫生師傅,其實唔係咁。口腔正畸科是隸屬口腔醫生學的二級學科,正畸臨牀屬於畢業後教育嘅範疇。中華口腔醫生學會口腔正畸專委會對此已做出明確規定,需要在口腔醫生學專業本科畢業後攻讀口腔正畸學的碩士、博士學位,或者完成三年齡的口腔正畸科住院醫生師傅規範化培訓才能成爲正畸專科醫生師傅,或者經過咗正規嘅口腔正畸專業嘅特殊訓練同進修學習,具備牙包括矯治牙齒畸形的診斷及治療操作的相關知識和技能。

  


2.具有豐富臨牀經驗的正畸醫生師傅


彭友儉教授認爲,都應該揀一個有一定臨牀經驗嘅醫生,積攢和完成了大量的正畸醫生師傅,這類醫生師傅做過的案例複雜多樣,經驗好豐富,喺制定矯治方案同埋治療過程度可以對患者嘅情況做出預測,所以都更加科學專業啲。唔止咁啦,仲要睇返案例嘅質素,睇下矯正前後嘅牙齒同埋面型嘅對比效果,才能找到適合自己的正畸醫生師傅。

  


3、有強烈嘅責任心、溝通能力強的醫生師傅


彭友儉教授表示,一般正畸治療嘅時間係1年齡半~2年齡,也就意味著患者和醫生師傅需要相處如此之久。喺咁長嘅時間範圍入面,醫生師傅的責任心和溝通能力就與愉快的正畸治療過程緊緊掛鉤了。溝通能力強的醫生師傅可以將複雜的專業詞彙解釋的通俗易懂,KLDaaP,令矯治過程更加順利。

  




  

  

  


第三個問題:怎麼矯?

  


  



彭友儉教授特意爲大家總結了矯牙三部曲

  

分成三個大步驟,每個大步驟裡面分別再有三個細步驟。

  



  


  

1、初診階段

  

1.1 第一個細步驟:口腔檢查,了解病人存在嘅問題

  

1.2 第二個步驟:輔助檢查,拍攝X光片(CBCT、頭顱側位片或者曲面斷層片)。瞭解牙根及包括矯治牙齒面骨骼的情況,利於制定準確的矯正方案。

  

1.3 第三個步驟:取牙模。

  

綜合初診階段“三個步驟”檢查,就可以制定出一個詳細嘅治療方案。

  


  

2、矯治複診

  

2.1 第一個細步驟:揀擇矯治器;

  

常見嘅有:

  

01 固定矯治器(包括傳統金屬矯治器、金屬自鎖矯治器、陶瓷矯治器、舌側固定矯治器等);

  

02 活動矯治器(包括傳統活動矯治器、無託槽隱形矯治器、功能矯治器等)。

  

2.2 第二個步驟:裝上矯治器。活動矯治器和功能矯治器一般要先給病人試戴。

  

2.3 第三個步驟:定期複診。固定矯治器的時間較長,時間一般爲一年齡半到兩年齡。矯正過程中每個月都要定期複診。

  


  

3、保持階段

  

3.1 第一個細步驟:拆除矯治器;矯正效果達到之後,就可以拆走矯治器啦。

  

3.2 第二個步驟:取模製作保持器。有舌側保持器、透明保持器同哈雷保持器等。

  

3.3 第三個步驟:戴上保持器;第一年齡24每年頭一年,食飯同刷牙時除咗;第二年齡每天晚上佩戴;第三年齡逐漸減少佩戴次數。有些患者需要終身戴上保持器。

  


  


相信經過呢三樣野,對於口腔正畸嘅問題有更具體同全面嘅認識,可以喺最啱時間,揾到啱口腔正畸方案醫生師傅,揀啱方法,有一口健康整齊嘅好牙。