咨詢預約
香港電話

+852 46533341

郵箱電話

nearhk@outlook.com

香港電話

Wechat

Whatsapp

廣東話免費咨詢預約

您即將撥打維港口腔連鎖咨詢電話

+85246533341

取消

確定

WhatsApp咨詢

點擊「確定」,即可咨詢預約維港口腔,並申請免X-Ray費用,免問診金費用!

取消

確定

WeChat 添加

點擊「打開wechat」進入微信,長按二維碼進行添加,添加即可預約

并申請免X-Ray、問診金費用

取消

確定

您的位置: 首頁 > 兒童牙科 > 兒童正畸
維港故事都在這

孩子有三次改變牙齒不齊嘅”黃金期“,爸媽千萬別錯過!


現代人對外貌美觀既要求愈來愈高,甚至開玩笑咁話呢個係一個“睇樣貌”嘅時代,而唔整齊嘅牙齒同走樣嘅面型唇形會好大降低顏值,所以家長都希望細路可以有靚嘅牙齒同嘴型。

牙齒唔齊嘅危害


1、影響面部發育

  

通常面部發育左右對稱,相對協調。頷骨嘅生長具有好強嘅適應性,牙齒排列唔齊但冇即時矯正,會導致面部嘅唔協調發展,出現「歪臉」、「大下巴」等。

  

  

2、影響咀嚼功能和顳下頜關節的健康

  

牙齒排列不齊會影響正常的咬合,長時間的不良咬合會引發顳下頜關節損傷,出現彈響、疼痛、雜音、張口受限等症狀。

  

3、影響牙體及牙周組織的健康

  

牙齒排列不齊導致咬合錯亂,長期如此,牙齒易出現裂紋,引發咬合創傷,嚴重時甚至會引起牙龈不同程度的炎症。

  

4、影響口腔衛生護理

  

牙齒排列唔整齊會影響牙齒清潔,易堆積食物殘渣,導致牙石形成、牙齦紅腫、萎縮同牙槽嵴吸收,嚴重時甚至會導致牙齒鬆動。

  

  

小朋友係成長發育過程中,因為受基因同環境嘅影響,往往會導致牙齒唔整齊。

  

主要有兩大環境因素:主要有兩個環境因素一係食物精細化,令到顎骨退化縮細;而牙齒排列位置狹窄其次係等問題,導致口腔周圍肌肉功能異常,會令唇部外形唔佳,同時影響顎骨同牙齡嘅發育方向,幹擾整體顏面形狀。

  

呢啲異常嘅功能同習慣好難自己改變,如果唔人工幹預,直到孩仔嘅面部發育完成,令牙齒唔齊同口型唔好嘅情況繼續惡化。

  

一係


而家嘅兒童食品越嚟越精細化,大量奶製品、麪包令孩仔嘅咀嚼功能越嚟越弱,牙齒同口腔內外嘅肌肉冇得到應有嘅鍛鍊,導致肌肉無力、頜骨也不能很好的發育。所以兒童牙齒錯頜畸形的發病率也越來越高。

  

  

另一方面,精細的食物還易引起齲齒、出現牙齒缺損、乳牙早失、恆牙萌出間隙不足,進而造成牙齒排列不齊。

  

建議:多俾細路食啲粗纖維嘅食物、食物都唔好切成塊,最好俾細路自己攞住啃。做咁樣嘅好處就係令細路通過咬嘢、嚼食可以推動牙齒。

  

唔良嘅生活習慣


吮指:容易導致上門牙向前突出,前門牙過度包裹。

  

  

奶瓶餵養:易造成兒童上頜前突、反頜等問題。

  

  

口呼吸:導致上頜前突、牙弓狹窄等面型。

  

  

(圖:口呼吸導致的4個面部改變)

  

夜磨牙:易導致深覆蓋。

  

  

(病例圖片轉自網絡)

  

偏側咀嚼:導致面部發育唔對稱。

  

咬唇習慣:長時間反覆咬上嘴唇或下嘴唇,也會出現不同的錯頜。

  

兒童牙齒矯正嘅首個最佳時期


乳牙期(主要針對地包天)


乳牙期主要指孩子3~5大概一歲左右。呢個階段細路仔嘅自律性差,唔知不覺之間可能形成好多唔良習慣,如吮指、亂舔舌頭、咬嘴唇、偏側咀嚼、咬嘢、睡前食糖、亂剔牙等,呢啲唔良習慣會對細路仔嘅牙齒同口腔健康造成好大嘅損傷。

  

所以,呢個時期最易形成乳牙倒位“常常叫做”。地包天,如果能夠及時對已經出現嘅畸形進行早期治療,阻止佢嘅發展,就可以預防常常叫做。就可以預防地包天、咬脣等不良習慣,咬唇等唔良習慣,喺呢個階段都可以糾正返。

  

  

兒童牙齒矯正第二個最佳時期


替牙期(可矯治功能性錯頜畸形)


女孩在8~10歲、男孩在9~12歲一般都屬於替牙期。這個階段是孩子生長髮育的青春前期,如果孩子是由於不良習慣、舌幹擾等因素引起的功能性或骨性錯頜畸形,呢個階段嘅治療可以充分利用頜骨嘅生長潛能,透過促進或者抑制頜骨嘅生長,係改善小朋友嘅面型同埋功能上更有益。

  

兒童在替牙期階段,應該即時帶小朋友去牙科尋找正畸專業醫生檢查評估、微軟雅黑、前伸下頜等不良習慣以及有面型異常和牙齒排列異常等情況。

  

  

小朋友矯正牙齒嘅第三個最佳時期


恆牙早期(牙齒矯正嘅黃金時期)


女孩在11~14歲、男孩在13~15歲一般屬於恆牙早期階段。呢個時期一般認為係矯正牙齒嘅最佳時期。因為,呢時候細路大部份恆牙都已經長出嚟,牙床發育嘅基本工作已經完成,牙齒唔齊已經基本固定。

  

加上,呢個階段細路嘅牙床正處於勃勃生長嘅狀態,牙齒改正能力仲好強,牙齒矯正正好可以充分利用細路嘴面部份嘅發育潛力,令牙齒移動同牙槽改建達到最佳水平。呢個時期,加上一些較輕微的頜骨發育問題仍可能被改善。

  

  

成年之後仲可以整齊牙嘛?


因為家長嘅疏忽或者自己嘅原因限制,唔少人錯過咗最佳嘅矯正時期,但而家嘅牙科技術好成熟咗,成年人只要牙周同口腔健康狀況好,都可以接受矯正治療同埋達到滿意嘅效果。

  

不過因為成年人牙齒發育已經停止,骨骼嘅形態都已經穩定咗,所以牙齒移動嘅速度會慢啲,療程相對於未成年人會稍長一些,費用也會稍高一些。