咨詢預約
香港電話

+852 46533341

郵箱電話

nearhk@outlook.com

香港電話

Wechat

Whatsapp

廣東話免費咨詢預約

您即將撥打維港口腔連鎖咨詢電話

+85246533341

取消

確定

WhatsApp咨詢

點擊「確定」,即可咨詢預約維港口腔,並申請免X-Ray費用,免問診金費用!

取消

確定

WeChat 添加

點擊「打開wechat」進入微信,長按二維碼進行添加,添加即可預約

并申請免X-Ray、問診金費用

取消

確定

您的位置: 首頁 > 兒童牙科 > 兒牙診療
維港故事都在這

牙齒塗氟、窩溝封閉,究竟係咩?

  

有好多家長都會問醫生,牙齒塗氟同窩溝封閉係點解嘅?噉今日我嚟同大家介紹下牙齒塗氟同窩溝封閉係點解嘅。

  

  

牙齒塗氟

  




適用年齡:6個月以上,想知多啲就要聽牙科醫生嘅建議。 


 

牙齒塗氟(Fluoride Varnish),顧名思義就是在牙齒表面塗上氟化物。而家好多幼稚園、小學都開始做免費嘅塗氟活動俾小朋友,但有啲家長唔太明白塗氟嘅原理。其實呢。

  

1.爲什麼要做牙齒塗氟呢?

  

我哋知道,牙齒很怕酸性物質的腐蝕,氟化物就是一種能使牙齒重新礦化,咁樣就變得堅硬、唔容易被酸腐蝕嘅物質。

  


所以牙齒塗氟有幾個好處:

  


第一,鞏固牙齒,預防龍齒;

  


第二,喺牙齒蛀洞初期,趁個洞仲未形成嘅時候,氟化物可以快速補充流失嘅牙齒表面嘅礦物質,令早期蝕齒得到修復;

  

  

第三,抑制細菌繁殖。

  

  

2.什麼時候可以做牙齒塗氟?

  

按照美國兒科學會嘅建議,當孩子萌出第一顆牙齒的時候,就應該準備帶小朋友去睇牙醫啦,最遲唔應該超過1歲生日嘅時候。之後,應該定期睇牙醫。

  

而牙齒是否需要塗氟,乜時候塗,嘅話就要聽牙科醫生嘅意見,根據孩子牙齒的具體情況來定。

  


  

  

3.塗了氟牙齒就不會壞了嗎?

  

唔係。牙齒塗氟並不能完全防止蛀牙,但如果細路每日堅持正確有效地刷牙,定期使用牙線,保持口腔健康嘅話,牙齒塗氟可以很好地預防蛀牙。

  

  

4.塗氟係點樣進行嘅?

  

牙齒塗氟必須由專業醫生進行。

  

牙醫會用一把小刷子把氟化物塗到牙齒面部和側面,然後氟化物會快速硬化。即使細路舔到口腔依然唔會去唔到,一般都唔會舔掉。

  

5.塗氟痛唔痛?

  

冇痛感。

  

氟化物一般都係啲小朋友鍾意嘅味道,塗氟嘅過程只需要幾分鐘就完成,完全冇痛感。

  

  

6.塗氟之後應該留意咩?

  

一般番到氟之後就可以即刻食嘢(不過一般嚟講,牙醫會建議半個鐘內唔好進食,如果要進食,亦都要留意俾小朋友食啲較軟嘅食物或者流質食物,溫度要涼或者溫熱嘅,唔好食太熱嘅食物)。

  

至少4-6一個鐘內唔好刷牙或用牙線;一般醫生會建議第二天再刷牙。

  

刷牙嘅時候要提醒細路吐出口中嘅漱口水,唔好吞食。

  

7.塗氟酸鹽對細路黎講安全嗎?

  

塗氟酸鹽已經喺而家世界各地嘅牙醫普遍使用嘅治療方法,對細路嚟講係安全嘅。

  


塗氟酸鹽嘅時候,氟化物嘅用量好少,而且會迅速凝固,所以一般唔會發生細路吞嚥嘅情況

  


4-12幼時之後,多餘嘅氟化物就可以刷走。

  

  

窩溝密封

  




適用年齡:2-3歲乳磨牙出現嘅時候、6-7歲第一恆磨牙萌出時、11-13歲第二恆磨牙萌出時


  

窩溝密封可以說是在刷牙/仲要用牙線、除咗塗氟,預防龍齒的第三道防線。

  

1
什麼是窩溝密封?

窩溝密封就是在牙齒表面的窩溝處,塗一層可以變硬嘅牙科材料(窩溝密封劑),隔絕細菌及其代謝產物對牙齒的侵蝕,以預防龍齒髮生。

  

  


  

2
爲什麼要做窩溝密封?

因為小朋友磨牙嘅時候會有啲凹凸窩溝,呢度係最易齦齒嘅位置,因為窿溝區域容易攞食物渣嘅地方,即使每日刷牙都唔一定能夠完全清潔乾淨,這時候牙齒的窩溝內就容易滋生聚集細菌。不過是乳牙在本身結構上就不如成人的牙齒堅硬耐磨,嬰兒啲牙又鍾意食一啲粘嘅、甜嘅食物,牙齒很難抵禦住細菌的腐蝕,更容易出現齦齒問題。

  

不過,有了窩溝密封就不一樣了!會讓牙齒的禦敵能力大大加強。

  

  

3
窩溝密封怎麼做?

做窩溝密封很簡單,而且時間短,可以一次做完。基本步驟係:清潔、蝕酸、沖洗吹乾、塗封閉劑、固化。

  

  


  

4
做窩溝密封時寶寶會疼嗎?

一點都冇痛感!就好似洗澡搓澡一樣,只是在牙齒表面洗洗刷刷、塗塗搽搽而已。

  

  


  

5
窩溝密封用的蝕酸劑會不會損害牙齒?

蝕酸只是讓寶寶的牙齒窩溝區域的表面達到輕微脫鈣的效果,不僅不會損害牙齒,還能使窩溝密封劑粘貼的更加牢固,達到預防蛀牙嘅目的。

  

  


  

6
窩溝密封什麼時候做最好?

給寶寶做窩溝密封就是爲了防患於未然,所以選擇在牙齒萌出後不久做最好,有效預防窩溝儲存嘅食物殘渣同細菌。可以參考圖上嘅時間。

  

  


  

7
已經齲壞的牙齒還能做嗎?

一般情況下,JsKWET,不太容易在第一時間發現。當蛀牙嚴重嘅,再做窩溝密封也是於事無補的,最好揀補牙。所以,媽媽一定要隨時關注寶寶的牙齒情況。

  

  


  

8
做了窩溝密封,就可以避免蛀牙嗎?

當然唔係!即使做了窩溝密封,認真刷牙仍然非常重要!

  


  

因爲窩溝密封只針對性預防窩溝齲,窩溝密封劑只能保護到它所覆蓋的部分,對於裸露的咬合面及沒有塗布的牙齒鄰面、頰面同舌面,冇辦法提供保護作用。